Join Sai Baba Announcement List


DOWNLOAD SAMARPAN - Nov 2018





Author Topic: Shri Sai Satcharita, Donnerstag, 22. Dezember 2005  (Read 2050 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Astrid

  • Member
  • Posts: 2094
  • Blessings 0
    • Sai Baba
Shri Sai Satcharita, Donnerstag, 22. Dezember 2005
« on: December 22, 2005, 05:42:49 AM »
  • Publish
  • Kapitel XXI
    Schluss

    Der Anwalt aus Phandarpur
    Wir schließen dieses Kapitel mit einer Geschichte, die Babas Allgegenwart verdeutlicht und wie Er duese benutzte, um Menschen zu korrigieren und sie auf den rechten Pfad zu bringen.
    Es kam einmal ein Anwalt aus Phandarpur nach Shirdi, ging zur Masjid, sah Sai Baba, fiel Ihm zu Füßen und gab, ohne gefragt zu werden, Dakshina. Er setzte sich in eine Ecke und war eifrig bemüht, das gerade stattfindende Gespräch mit anzuhören. Baba dreht sich zu Ihm um und sagte: "Wie schlau die Menschen doch sind! Sie werfen sich vor den Füßen nieder und geben Dakshina, aber innerlich schimpfen sie wie die Rohrspatzen. Ist das nicht wundervoll?" Die Kappe (Bemerkung) passt dem Anwalt und er musste sie tragen (hinnehmen). Niemand verstand die Bemerkung. Der Anwalt verstand sie, schwieg aber. Auf dem Wege zum Wada sagte dr Anwalt zu Kakasaheb Dixit: "Was Baba eben erwähnte, war vollkommen richtig. Der Pfeil war auf mich gerichtet. Es war ein Hinweis fpr mich, dass ich mich nicht dazu hinreißen lasse, andere zu verunglimpfen oder über sie zu lästern. Der Amtsrichter (Herr Noolkar) von Phandarpur kam einmal nach Shirdi, um wieder gesund zu werden, und darüber wurde in Pandharpur diskutiert - wie es immer wieder überall vorkommt. Es wurde darüber gesprochen bzw. diskutiert, ob die Krankheiten, an denen der Amtsrichter litt, überhaupt ohne Medizin geheilt werden könnten, indem man lediglich Sai Baba nachläuft, und ob es wohl für einen gebildeten Mann wie den Amtsrichter recht sei, zu solchen Methoden zu greifen. Der Amtsrichter wurde zur Rede gestellt, das heißt er und auch Sai Baba wurden kritisiert. Ich nahm ebenfalls an der Diskussion teil und nun zeigte mir Sai Baba die Unschicklichkeit meines Benehmens. Dies ist kein Tadel für mich, sondern eine Gunst, ein Rat, damit ich mich nicht in Verleumdungen über andere verwickeln lasse und mich nicht unnötogerweise in anderer Leute Angelegenheiten einmische."
    Shirdi ist etwa 500 km von Phandarpur entfernt. Doch durch Seine Allwissenheit wusste Sai Baba, was sich dort zugetragen hatte. Die dazwischen liegenden Orte, Flüsse, Wälder und Berge waren kein Hindernis. Er konnte in die Herzen aller sehen und darin lesen und nichts war vor Ihm geheim oder verschleiert. Alles, ob nah oder fern, war für Ihn offensichtlich und klar, so klar wie der helle Tag. Egal ob ein Mensch fern oder nahe war, er konnte dem allesdurchdringenden Blick Babas nicht entkommen. Durch diesen Vorgang erhielt der Anwalt die Lektion, dass er nicht schlecht über andere reden, noch sie unnötigerweise kritisieren sollte. Er wurde von seiner üblen Neigung vollkommen befreit und auf den rechten Pfad gebracht.
    Obwohl die Geschichte von einem Anwalt handelt, geht sie doch alle an. Deshalb sollten sich alle diese Lektion zu Herzen nehmen und daraus Nutzen ziehen.
    Sai Babas Größe und Seine lilas sind unergründlich und ebenso Sein Leben, denn Er ist die Verkörperung des höchsten Brahman (oder Herrgott).

    Verneige dich vor Shri Sai - Friede sei mit allen


    aus: Shri Sai Satcharita, aus dem Englischen von Irmgard Streich-Buda, Sathya Sai Vereinigung e.V. 2002
    zu beziehen über www.sathyasai-buchzentrum.de
    Restless was my heart till it found rest in THEE

    Offline SS91

    • Members
    • Member
    • *
    • Posts: 18450
    • Blessings 37
    • OM SHRI SAI NATHAYA NAMAHA
      • Sai Baba
    Re: Shri Sai Satcharita, Donnerstag, 22. Dezember 2005
    « Reply #1 on: December 22, 2005, 08:18:54 AM »
  • Publish
  • Chapter 21


    The Pandharpur Pleader

    We shall close this Chapter with short story showing Baba's omniscience and His using it for correcting people and setting them on the right path. Once a pleader from Pandharpur came to Shirdi, went to the Masjid, saw Sai Baba, fell at His Feet and, without being asked, offered some Dakshina, and sat in a corner eager to hear the talk, that was going on. Then Baba turned His face towards him and said - "How cunning the people are! They fall at the feet, offer Dakshina, but inwardly give abuses behind the back. Is not this wonderful?" This cap (remark) fitted the pleader and he had to wear (take) it. None understood the remark. The pleader grasped it, but kept silent. When they returned to the Wada, the pleader said to Kakasaheb Dixit - "What Baba remarked was perfectly right. The dart (remark) was aimed at me, it was a hint to me, that I should not indulge in reviling or scandalizing others (calling by names). When the subjudge or munsiff of Pandharput (Mr.Noolkar) came and stayed here for the improvement of his health, a discussion about this matter was going on in the bar-room at Pandharpur (as it ever happens in many a bar-room). It was said or discussed there whether the ailments, from which the sub-judge suffered were, ever likely to be got rid of without medicines, by merely going after Sai Baba, and whether it was proper for an educated man, like the sub-judge, to have recourse to such methods. The sub-judge was taken to task, i.e. he was ciritisied, as also Sai Baba. I also took some part in this affair; and now Sai Baba showed the impropriety of my conduct. This is not a rebuke to me, but a favour, an advice that I should not indulge in any scandal or slander of others; and not interfere unnecessarity in others' affairs".

    Shirdi is about 100 Koss (Koss=3 miles) distant from Pandharpur; still Baba by His omniscience knew what transpired there in the bar-room. The intervening places -- rivers, jungles and mountains - were not a bar to His all-perceiving sight and He could see or read the hearts of all. There was nothing secret or veiled from Him. Everything, far or near, was plain and clear to Him as broad as daylight. Let a man be far or near, he cannot avoid the all-pervading gaze of Sai Baba. From this incident, the pleader took the lesson that he should never speak ill of others, nor unnecessarily criticize them. This his evil tendency was completely got rid of, and he was set on the right path.

    Though the story refers to a pleader, still it is applicable to all. All should, therefore, take this lesson to heart and profit thereby.

    Sai Baba's greatness is unfathomable, so are His wonderful Leelas. His life is also such; for He is Para-Brahman (Lord God) incarnate.

    Bow to Shri Sai - Peace be to all





    subhasrini
    OM SAI SRI SAI JAYA JAYA SAI!!!
    Let us pray at the feet of Sai Baba who is the incarnation of all gods and protector of all, to show mercy on us, and increase our devotion towards him.
    A Person, who has controlled his mind, can achieve any success in his life. How far you are trying to control your mind?
    The mind that judges not others ever remains tension-free.
    http://lh5.ggpht.com/_lOgd1uS-wX0/TCOlFNMxIBI/AAAAAAAAE88/GpxUgxnwioE/why_fear_when_i_am_here.jpg

     


    Facebook Comments