Join Sai Baba Announcement List


DOWNLOAD SAMARPAN - Nov 2018





Author Topic: Shri Sai Satcharita, Mittwoch, 9. November 2005  (Read 1618 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Astrid

  • Member
  • Posts: 2094
  • Blessings 0
    • Sai Baba
Shri Sai Satcharita, Mittwoch, 9. November 2005
« on: November 09, 2005, 10:18:08 AM »
  • Publish
  • Kapitel X
    Fortsetzung

    Babas Demut
    Vom Herrn oder Bhagavan sagt man, dass er sechs Eigenschaften habe: 1. Rum, 2. Reichtum, 3. Bindungslosigkeit, 4. Wissen, 5. Erhabenheit und 6. Großzügigkeit.
    Baba vereinte alle sechs in sich. Seinen Devotees zuliebe nahm Er menschliche Gestalt an. Wunderbar waren Seine Gnade und Güte. Er zog die Devotees an sich, damit sie Ihn erkennen konnten. Seinen Devotees zuliebe benutzte Baba Worte, die die Göttin der Sprache sich nicht zu äußern getraut hätte. Hiervon ein Beispiel. Baba sprach sehr demütig Folgendes: "Ich bin der Sklave der Sklaven und dein Schuldner. Ich bin zufrieden mit deinem Darshan. Dass ich deine Füße sah, ist eine große Gunst für mich. Ich bin ein Insekt in deinen Exkrementen und fühle mich dadurch gesegnet." Welch eine Demut zeigt sich hier! Falls jemand denken sollte, dass durch die Veröffentlichung dieser Worte irgendeine Respektlosigkeit Sai Baba gegenüber gezeigt wurde, so bitten wir um Vergebung und singen und wiederholen Babas Namen, um dieses zu sühnen. Äußerlich gesehen schien es, als ob Baba die Sinnendinge genieße, aber Er hatte nicht den geringsten Gefallen daran, ja Er hatte noch nicht einmal das Bewusstsein von Genießen. Obwohl Er aß, hatte Er keinen Sinn für Geschmack und obwohl Er sah, empfand Er niemals irgendein Interesse an dem, was Er sah. Was die Leidenschaft anging, so war Er vollkommen keusch wie Hanuman. Er war an nichts gebunden. Er war reines Bewusstsein und der Ort, an dem sich Wunsch, Ärger und andere Gefühle zur Ruhe setzen. Kurz, Er war gleichmütig, frei und vollkommen. Ein verblüffender Vorfall mag hier erwähnt werden, um diese Behauptung zu illustrieren.

    Verneige dich vor Shri Sai - Friede sei mit allen


    aus: Shri Sai Satcharita, aus dem Englischen von Irmgard Streich-Buda, Sathya Sai Vereinigung e.V. 2002
    zu beziehen über www.sathyasai-buchzentrum.de
    Restless was my heart till it found rest in THEE

    Offline SS91

    • Members
    • Member
    • *
    • Posts: 18450
    • Blessings 37
    • OM SHRI SAI NATHAYA NAMAHA
      • Sai Baba
    Re: Shri Sai Satcharita, Mittwoch, 9. November 2005
    « Reply #1 on: November 09, 2005, 02:01:53 PM »
  • Publish
  • Chapter 10

    Baba's Humility

    Lord or Bhagwan is said to have six qualities, viz. (1) Fame, (2) Wealth, (3) Non-attachment, (4) Knowledge, (5) Grandeur, and (6) Generosity. Baba had all these in Him. He incarnated in flesh for the sake of the Bhaktas. Wonderful was His grace and kindness! He drew the devotees to Him, or how else one could have known Him! For the sake of His Bhaktas Baba spoke such words, as the Goddness of Speech dare not utter. Here is a specimen. Baba spoke very humbly as follows:- "Slave of slaves I am your debtor, I am satisfied at your darshan. It is a great favour that I saw your feet. I am an insect in your excreta. I consider Myself blessed thereby". What humility is this? If anybody would think that by publishing this, any disrespect is shown to Sai, we beg His pardon and to atone for this we sing and chant Baba's name.

    Though Baba seemed outwardly to enjoy sense-objects, he had not the least flavour in them, nor even the consciousness of enjoying them. Though He ate, he had no taste and though He saw, He never felt any interest in what He saw. Regarding passion, He was as perfect a celibate as Hanuman. He was not attached to anything. He was pure consciousness, the resting place of desire, anger, and other feelings. In short, He was disinterested, free and perfect. A striking instance may be citied in illustration of this statement.

    Bow to shri sai-Peace be to all.


    subhasrini
    OM SAI SRI SAI JAYA JAYA SAI!!!
    Let us pray at the feet of Sai Baba who is the incarnation of all gods and protector of all, to show mercy on us, and increase our devotion towards him.
    A Person, who has controlled his mind, can achieve any success in his life. How far you are trying to control your mind?
    The mind that judges not others ever remains tension-free.
    http://lh5.ggpht.com/_lOgd1uS-wX0/TCOlFNMxIBI/AAAAAAAAE88/GpxUgxnwioE/why_fear_when_i_am_here.jpg

     


    Facebook Comments