Join Sai Baba Announcement List


DOWNLOAD SAMARPAN - Nov 2018





Author Topic: Shri Sai Satcharita, Montag, 19. September 2005  (Read 1602 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Astrid

  • Member
  • Posts: 2094
  • Blessings 0
    • Sai Baba
Shri Sai Satcharita, Montag, 19. September 2005
« on: September 19, 2005, 04:27:36 AM »
  • Publish
  • Kapitel III

    Sai Babas Zustimmung und Versprechen - Übertragung von Arbeit an Devotees - Babas Geschichten als Leuchtfeuer - Seine mütterliche Liebe - Rohillas Geschichte - Babas süße und nektargleiche Worte

    Sai Babas Zustimmung und Versprechen
    Wie im vorigen Kapitel erläutert, gab Baba sein Einverständnis, dass die Sai Satcharita geschrieben wird. Er sagte: "Ich bin völlig damit einverstanden, dass du die Sai Satcharita schreibst. Tue deine Pflicht und fürchte dich nicht im geringsten, beruhige dein Gemüt und glaube an meine Worte. wenn meine göttlichen Spiele aufgeschrieben werden, vergeht die Unwissenheit. Wenn sie aufmerksam und hingebungsvoll angehört werden, lässt das Bewusstsein von der weltlichen Existenz nach und starke Wellen der Liebe und Hingabe entstehen. Wer tief in meine Wunder (lila) eintaucht, kann kostbare Juwelen der Weisheit finden."
    Der Autor war hoch erfreut, als er dies hörte, wurde sogleich furchtlos und und zuversichtlich und war davon überzeugt, dass das Werk ein Erfolg werden müsste. Sai Baba wandte sich dann an Shama (Madhavrao Deshpande) und sagte: "Wenn ein Mensch meinen Namen mit Liebe ausspricht, werde ich all seine Wünsche erfüllen und seine Hingabe verstärken. Wenn er aufrichtig mein Leben und meine Taten besingt, so werde ich bei ihm sein, vor ihm, hinter ihm und an allen Seiten. Jene Devotees, die mir mit Herz und Seele ergebensind, werden glücklich sein, wenn sie diese Geschichten hören. Glaube mir, wenn irgendjemand von meinen Spielen singt, werde ich ihm unendlich Freude und ewig währende Zufriedenheit geben. Es ist meine besondere Eigenart, jede Person zu befreien, die sich mir vollkommen ergibt, mich voller Glauben anbetet, an mich denkt und ständig über mich meditiert. Wie können diejenigen, die meinen Namen aussprechen, mich anbeten, an meine Geschichten oder an mein Leben denken und somit ständig meiner gedenken, sich der weltlichen Gefühle und Dinge bewusst sein? Ich werde meine Devotees aus den Klauen des Todes befreien. Wenn man meinen Geschichten lauscht, werden alle Krankheiten vergehen. Deshalb beschäftige dich ehererbietig mit meinen Geschichten, denke an sie, meditiere über sie und nimm sie in dich auf. Das ist der Weg des Glücks und der Zufriendenheit. Stoilz und Egoismus meiner Devotees werden vergehen, und das Gemüt der Zuhörer wird Ruhe finden.
    Wenn jemand von ganzem Herzen glaubt, vollkommenen Glauben hat, wird er eins mit dem höheren Bewusstsein. Die bloße Wiederholung meines Namens, 'Sai, Sai' beseitigt die durch Sprechen und Hören entstandenen Sünden."

    Verneige dich vor Shri Sai - Friede sei mit allen


    aus: Shri Sai Satcharita, aus dem Englischen von Irmgard Streich-Buda, Sathya Sai Vereinigung e.V. 2002
    zu beziehen über www.sathyasai-buchzentrum.de
    Restless was my heart till it found rest in THEE

    Offline SS91

    • Members
    • Member
    • *
    • Posts: 18450
    • Blessings 37
    • OM SHRI SAI NATHAYA NAMAHA
      • Sai Baba
    Re: Shri Sai Satcharita, Montag, 19. September 2005
    « Reply #1 on: September 19, 2005, 07:57:13 AM »
  • Publish
  • Shri Sai Satcharitra

    Chapter 3

    Sai Baba’s Sanction and Promise - Assignment of Work to Devotees - Baba’s Stories as Beacon - Light - His Motherly Love - Rohilla’s Story - His sweet and Nectar - like Words.

    Sai Baba’s Sanction and Promise

    As described in the previous chapter, Sai Baba gave His complete assent to the writing of the Sat-Charita and said, "I fully agree with you regarding the writing of Sat Charita. You do your duty, don’t be afraid in the least, steady your mind and have faith in My words. If my Leelas are written, the Avidya (nescience) will vanish and if they are attentively, and devoutly listened to, the consciousness of the worldly existence will abate, and strong waves of devotion, and love will rise up and if one dives deep into My Leelas, he would get precious jewels of knowledge."

    Hearing this, author was much pleased, and he at once became fearless and confident, and thought that work was bound to be a success. Then turning to Shama (Madhavrao Deshpande) Sai Baba said.

    "If a man utters My name with love, I shall fulfill all his wishes, increase his devotion. And if he sings earnestly My life and My deeds, him I shall beset in front and back and on all sides. Those devotees, who are attached to Me, heart and soul, will naturally feel happiness, when they hear these stories. Believe Me that if anybody sings My Leelas, I will give him infinite joy and everlasting contentment. It is My special characteristic to free any person, who surrenders completely to Me, and who does worship Me faithfully, and who remembers Me, and meditates on Me constantly. How can they be conscious of worldly objects and sensations, who utter My name, who worship Me, who think of My stories and My life and who thus always remember Me? I shall draw out My devotees from the jaws of Death. If My stories are listened to, all the diseases will be got rid of. So, hear My stories with respect; and think and meditate on them, assimilate them. This is the way of happiness and contentment. The pride and egoism of My devotees will vanish, the mind of the hearers will be set at rest; and if it has wholehearted and complete faith, it will be one with Supreme Consciousness. The simple remembrance of My name as ‘Sai, Sai’ will do away with sins of speech and hearing".

    BOW TO SHRI SAI-PEACE BE TO ALL.

    subhasrini
    OM SAI SRI SAI JAYA JAYA SAI!!!
    Let us pray at the feet of Sai Baba who is the incarnation of all gods and protector of all, to show mercy on us, and increase our devotion towards him.
    A Person, who has controlled his mind, can achieve any success in his life. How far you are trying to control your mind?
    The mind that judges not others ever remains tension-free.
    http://lh5.ggpht.com/_lOgd1uS-wX0/TCOlFNMxIBI/AAAAAAAAE88/GpxUgxnwioE/why_fear_when_i_am_here.jpg

     


    Facebook Comments