Join Sai Baba Announcement List


DOWNLOAD SAMARPAN - Nov 2018





Author Topic: Shri Sai Satcharita, Samstag, 24. September 2005  (Read 1632 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Astrid

  • Member
  • Posts: 2094
  • Blessings 0
    • Sai Baba
Shri Sai Satcharita, Samstag, 24. September 2005
« on: September 24, 2005, 09:21:53 AM »
  • Publish
  • Kapitel III
    Schluss

    Babas süße und nektargleiche Worte
    Eines nachmittags nach dem Arati, als die Devotees schon zu ihren Unterkünften gingen, gab Baba folgenden wunderbaren Rat: "Seid, wo immer ihr sein wollt, tut, was immer ihr tun wollt, merkt euch wohl, dass mir alles, was ihr tut, bekannt ist. Ich bin der innere Herrscher aller Wesen und befinde mich in ihrem Herzen. In mir sind alle Geschöpfe enthalten, die bewegliche und die unbewegliche Welt. Ich bin der Aufseher, der Drahtzieher des Schauspiels dieses Universums. Ich bin die Mutter, der Ursorung aller Wesen, die Harmonie der drei Gunas, die treibende Kraft aller Sinne, der Schöpfer, Erhalter und Zerstörer. Wer seine Aufmerksamkeit auf mich ausrichtet, dem kann nichts zustoßen; wer mich jedoch vergisst, den wird Maya geißeln und peitschen. Alles, die sichtbare und unsichtbare, die bewegliche und unbewegliche Welt, ist mein Körper, meine Firm."
    Als ich diese wundervollen und kostbaren Worte vernahm, entschloss ich mich, nie mehr Menschen zu dienen, sondern nur noch meinem Guru. Doch Babas Antwort auf Anna Chinchanikars Frage - die in Wirklichkeit meine war - dass ich eine Anstellung erhalten würde, ging mir im Kopf herum, und ich dachte darüber nach, ob das wohl eintreffen würde.
    Wie die späteren Ereignisse zeigten, wurden Babas Worte wahr. Ich bekam eine Regierungsstelle, die aber nur von kurzer Dauer war; dann war ich frei und widmete mich einzig dem Dienst an meinem Guru Sai Baba.
    Bevor ich dieses Kapitel schließe, bitte ich die Leser, die verschiedenen Hindernisse wie Trägheit, Schlaf, unstetes Denken, Bindung an die Sinne usw. beiseite zu lassen und ihre ungeteilte Aufmerksamkeit den Geschichten Sai Babas zu widmen. Lasst die Liebe natürlich fließen und erfahrt das Geheimnis der Hingabe an Gott. Erschöpft euch nicht durch andere spirituelle Übungen, haltet euch an dieses eine, einfache Heilmittel, nämlich Sai Babas Geschichten zu lauschen. Das wird eure Unwissenheit vernichten und die Befreiung sichern. Ein Geizhals mag sich an verschiedenen Orten aufhalten, doch er wird immer an seinen vergrabenen Schatz denken. So lasst Sai Baba im Herzen aller Menschen thronen.
    Im nächsten Kapitel werde ich über Sai Babas Erscheinen in Shirdi berichten.

    Verneige dich vor Shri Sai - Friede sei mit allen


    aus: Shri Sai Satcharita, aus dem Englischen von Irmgard Streich-Buda, Sathya Sai Vereinigung e.V. 2002
    zu beziehen über www.sathyasai-buchzentrum.de
    « Last Edit: September 24, 2005, 09:22:43 AM by Astrid »
    Restless was my heart till it found rest in THEE

    Offline SS91

    • Members
    • Member
    • *
    • Posts: 18450
    • Blessings 37
    • OM SHRI SAI NATHAYA NAMAHA
      • Sai Baba
    Re: Shri Sai Satcharita, Samstag, 24. September 2005
    « Reply #1 on: September 24, 2005, 01:36:15 PM »
  • Publish
  • Chapter 3

    Baba’s Sweet and Nectar-like Words

    One day at noon after the Arti, devotees were returning to their lodgings, when Baba gave the following beautiful advice:-

    "Be wherever you like, do whatever you choose, remember this well that all what you do is known to Me. I am the Inner Ruler of all and seated in their hearts. I envelope all the creatures, the movable and immovable world. I am the Controller - the wire-puller of the show of this Universe. I am the mother - origin of all beings - the Harmony of three Gunas, the propeller of all senses, the Creator, Preserver and Destroyer. Nothing will harm him, who turns his attention towards Me, but Maya will lash or whip him who forgets Me. All the insects, ants, the visible, movable and immovable world, is My Body or Form".

    Hearing these beautiful and precious words, I at once decided in my mind to serve no man henceforward, but my Guru only; but the reply of Baba to Anna Chinchanikar’s query (which was really mine) that I would get some job, began to revolve in my mind, and I began to think whether it would come to happen. As future events showed, Baba’s words came true and I got a Government job, but that was of short duration. Then I became free and solely devoted my self to the service of my Guru-Sai Baba.

    Before concluding this Chapter, I request the readers to leave out the various hindrances viz. indolence, sleep, wandering of mind, attachments to senses, etc. and turn their whole and undivided attention to these stories of Sai Baba. Let their love be natural, let them know the secret of devotion; let them not exhaust themselves by other Sadhanas, let them stick to this one simple remedy, i.e. listening to Sai Baba’s stories. This will destroy their ignorance and will secure for them salvation. A miser may stay at various places; but he always thinks of his buried treasure. So let Sai Baba be enthroned in the hearts of all.


    Bow to Shri Sai - Peace be to all



    subhasrini
    OM SAI SRI SAI JAYA JAYA SAI!!!
    Let us pray at the feet of Sai Baba who is the incarnation of all gods and protector of all, to show mercy on us, and increase our devotion towards him.
    A Person, who has controlled his mind, can achieve any success in his life. How far you are trying to control your mind?
    The mind that judges not others ever remains tension-free.
    http://lh5.ggpht.com/_lOgd1uS-wX0/TCOlFNMxIBI/AAAAAAAAE88/GpxUgxnwioE/why_fear_when_i_am_here.jpg

     


    Facebook Comments