Join Sai Baba Announcement List


DOWNLOAD SAMARPAN - Nov 2018





Author Topic: Shri Sai Satcharita, Sonntag, 9. Oktober 2005  (Read 1651 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Astrid

  • Member
  • Posts: 2094
  • Blessings 0
    • Sai Baba
Shri Sai Satcharita, Sonntag, 9. Oktober 2005
« on: October 09, 2005, 07:11:44 AM »
  • Publish
  • Kapitel VI

    Die Berührung durch die Hand des Gurus und deren Wirkung - Das Ramanavami-Fest - Dessen Enrstehen, Umwandlung usw. - Reparaturen an der Masjid

    Bevor das Ramavamani-Fest und die Reparaturen an der Masjid beschrieben werden, gibt der Autor nachfolgend einige einleotende Bemerkungenüber den Sadguru

    Die Berührung durch die Hand des Gurus und deren Wirkung
    Wo der wahre Guru oder SAdguru der Steuermann ist, wuird man sicher und leicht über den weltlichen Ozean gebracht. Das Wort Sadguru ruft Sai Baba ins Bewusstsein. Es scheint, als würde Er vor mir stehen, heilige Asche auf meine Stirn auftragen und mir seine segnende Hand auf den Kopf legen. Dann ist mein Herz voller Freude und meine Augen fließen vor Liebe über. Wunderbar ist die Kraft der Berührung durch die Hand des Gurus. Der feinstoffliche Körper, der aus Gedanken und Wünschen besteht und nicht durch das weltauflösende Feuer verbrannt werden kann, wird durch die bloße Berührung der Hand des Gurus vernichtet und die Sünden vieler Leben werden bereinigt und fortgespült; selbst das Reden derjenigen wird ruhig, die sich unangenehm berührt fühlen, wenn über Gott gesprochen wird. Schauen wir Babas schöne Gestalt, dann schnürt sich unsere Kehle vor Freude zu, die TRänen fließen und das Herz wird von Gefühlen überwältigt. Es erweckt in uns das Bewusstsein "ICh bin Er" (Brahman), bewirkt die Freude der Selbstverwirklichung und löst auf der Stelle den Unterschied zwischen "Ich" und "Du" auf. Es lässt uns eins sein mit dem Höchsten, der einen Wirklichkeit.
    Wenn ich die Schriften lese, werde ich ständig an meinen Sadguru Sai Baba erinnert, der die Form von Rama oder Krishna annimmt und mich die Gechichten über Sein Leben lesen lässt. Zum Beispiel: Wenn ich sitze, um der Bhagavadgita zu lauschen, wird SAi von Kopf bis Fuß Krishna und ich habe das Gefühl, dass Er die Bhgavadgita oder die Uddhavagita zum Wohl der Devotees singt. Wenn ich zu plaudern beginne, werde ich sofort an Sais Geschichten erinnert, die mich in die Lage versetzen, entsprechende Erzählungen wiederzugeben. Beginne ich irgendwann zu schreiben, bringe ich nicht einmal ein paar Worte oder Sätze zustamde; doch wenn Er mein Schreiben inspiriert, dann schreibe und schreibe ich endlos. Sobald das Ego des Schülers aufkommt, unterdrückt Er es und überträgt ihm Seine eigene Kraft, lässt ihn sein Ziel erreichen, stellt ihn auf diese Weise zufrieden und segnet ihn.
    Wann immer sich jemand ehrfürchtog vor Sai verneigt und sich Ihm mit Herz und Seele ergibt, werden alle Ziele des Lebens leicht und ohne darum zu bitten erreicht, nämlich Rechtschaffenheit (dharma), Wohlstand (artha), Wunscherfüllung (kama) und Befreiung (moksha). Vier verschiedene Wege führen uns zu Gott: der Weg des Handelns (Karman), der Weisheit (jnana), des Yoga und der Hingabe (bhakti). Der bhakti-Weg ist dornig und voller Fallen und Gräben und deshalb schwer zu gehen. Doch wenn du geradeaus gehst, auf deinen Sadguru vertraust und die Gräben und Dornen meidest, führt er dich zum Ziel, zu Gott. So sagt Sai Baba es mit Nachdruck.
    Nachdem der Autor über Brahman, dessen Schöpferkraft, die diese Welt hervorgebracht hat und die erschaffene Welt phulosophiert und festgestellt hat, dass alle drei letztlich ein und dasselbe sind, zitiert er Sai Babas Worte, die das Wohlergehen der Devotees garantieren:
    "Im Hause eines Devotees wird es niemals an Kleidung oder Nahrung mangeln. Es ist meine besondere Eigenschaft, dass ich mich stets um das Wohlergehen meiner devotees kümmere, die mich von ganzem Herzen anbeten und ihre Gedanken immer auf mich ausrichten. Krishna hat dasselbe in der Gita gesagt. Deshalb bemühe dich nicht so sehr um Nahrung und Kleidung. Wenn du etwas willst, bitte den Herrn, lass weltliche Ehren beiseite, versuche, die Gnade des Herrn und Seinen segen zu bekommen und an Seinem Hofe geehrt zu werden. Lass dich nicht durch weltliche Ehren blenden. Die Gestalt des Herrn muss fest im Denken verankert sein. Richte stets alle Sinne und Gedanken auf die Anbetung des Herrn aus. Lass dich nicht von irgendeiner anderen Sache anziehen. Richte dein Denken immer auf mich aus, so dass es nirgendwo anders hinwandert, z. B. zu Körper, Reichtum und Haus; dann wird es ruhig sein, voller Frieden und sorglos. Das ist das Zeichen für ein Denken (mind), das sich in guter Gesellschaft befindet. Wenn das Denken umherwandert, kann man nicht sagen, es sei gut verankert."
    Nach diesen Worten fährt der Autor mit der Beschreibung des Ramanavami-Festes in Shirdi fort. Weil Ramanavami das größte Fest in Shirdi ist, wird ein anderer vollständiger Bericht aus dem "Sai Leela Magazine" vom Jahre 1925 ebenfalls zitiert. Hier wird versucht, eine Zusammenfassung beider Berichte zu geben.

    Verneige dich vor Shri Sai - Friede sei mit allen


    aus: Shri Sai Satcharita, aus dem Englischen von Irmgard Streich-Buda, Sathya Sai Vereinigung e.V. 2002
    zu beziehen über www.sathyasai-buchzentrum.de
    Restless was my heart till it found rest in THEE

    Offline SS91

    • Members
    • Member
    • *
    • Posts: 18450
    • Blessings 37
    • OM SHRI SAI NATHAYA NAMAHA
      • Sai Baba
    Re: Shri Sai Satcharita, Sonntag, 9. Oktober 2005
    « Reply #1 on: October 09, 2005, 10:54:40 AM »
  • Publish
  • Chapter 6

    RAMA-NAVAMI FESTIVAL AND MASJID REPAIRS

    Efficacy of the Touch of Guru’s Hand - Rama-Navami Festival - Its Origin, Transformation etc. Repairs to the Masjid.

    Before describing Rama-Navami Festival and Masjid Repairs, the author makes some preliminary remarks about Sad-Guru as follows:-

    Efficacy of the Touch of Guru’s Hand

    Where Real or Sad-Guru is the helmsman, he is sure to carry us safely and easily beyond the worldly ocean. The word Sadguru brings to mind Sai Baba. He appears to me, as if standing before me, and applying Udi (scared ashes) to my fore-head and placing his hand of blessing on my head. Then joy fills my heart and love overflows through my eyes. Wonderful is the power of the touch of Guru’s hand. The subtle-body (consisting of thoughts and desires), which cannot be burnt by the world dissolving fire, is destroyed by the mere touch of the Guru’s hand, and the sins of many past births are cleaned and washed away. Even the speech of those, whose heads feel annoyed when they hear religious and Godly talks, attains calmness. The seeing of Sai Baba’s handsome form, chokes our throat with joy, makes the eyes overflowing with tears, and overwhelms the heart with emotions. It awakens in us ‘I am He (Brahman)’ consciousness, manifests the joy of self-realization, and dissolving the distinction of I and Thou, then and there, makes us one with the Supreme (One Reality). When I begin to read scriptures, at every step I am reminded of my Sadguru, and Sai Baba, assumes the form of Rama or Krishna and makes me listen to his Life. For instance when I sit to listen to Bhagwat, Sai becomes Krishna from top to toe, and I think he sings the Bhagwat or Uddhava Gita (song of teachings by Lord Shri Krishna to His disciple, Uddhava) for the welfare of the devotees. When I begin to chitchat, I am at once put in mind of Sai’s stories for enabling me to give suitable illustrations. When I myself start to write anything, I cannot compose a few words or sentences, but when He of his own accord makes me write, I go on writing and writing and there is no end to it. When the disciple’s egoism props up, He presses it down with His hand, and giving him His own power, makes him gain His object, and thus satisfies and blesses him. If any one prostrates before Sai and surrenders heart and soul to Him, then unsolicited, all the chief objects of life viz. Dharma (righteousness), Artha (wealth), Kama (Desire) and Moksha (Deliverance), are easily and unsolicitedly attained. Four paths, viz., of Karma, Jnana, Yoga and Bhakti lead us separately to God. Of these, the path of Bhakti is thorny and full of pits and ditches, and thus difficult to traverse, but if you, relying on your Sadguru, avoid the pits and thorns and walk straight, it will take you to the destination (God). So says definitely, Sai Baba.

    After philosophising about the Self-Existent Brahman, His Power (Maya) to create this world and the world created, and stating that all these three are ultimately one and the same, the author quotes Sai Baba’s words guaranteeing the welfare of the Bhaktas:-

    "There will never be any dearth or scarcity, regarding food and clothes, in any devotees’ homes. It is my special characteristic, that I always look to, and provide, for the welfare of those devotees, who worship Me whole-heartedly with their minds ever fixed on Me. Lord Krishna has also said the same in the Gita. Therefore, strive not much for food and clothes. If you want anything, beg of the Lord, leave worldly honours, try to get Lord’s grace and blessings, and be honored in His Court. Do not be deluded by worldly honor. The form of the Deity should be firmly fixed in the mind. Let all the senses and mind be ever devoted to the worship of the Lord, let there be no attraction for any other thing; fix the mind in remembering Me always, so that it will not wander elsewhere, towards body, wealth and home. Then it will be calm, peaceful and care-free. This is the sign of the mind, being well engaged in good company. If the mind is vagrant, it cannot be called well-merged."

    After quoting these words, the author goes on to relate the story of Rama Navami festival in Shirdi. As Rama-Navami is the greatest festival celebrated at Shirdi, another fuller account, as published in Sai Leela Magazine of 1925, page 197, is also referred to and a summary of the festival, as related in both these accounts is attempted here.

    BOW TO SHRI SAI-PEACE BE TO ALL.


    subhasrini
    OM SAI SRI SAI JAYA JAYA SAI!!!
    Let us pray at the feet of Sai Baba who is the incarnation of all gods and protector of all, to show mercy on us, and increase our devotion towards him.
    A Person, who has controlled his mind, can achieve any success in his life. How far you are trying to control your mind?
    The mind that judges not others ever remains tension-free.
    http://lh5.ggpht.com/_lOgd1uS-wX0/TCOlFNMxIBI/AAAAAAAAE88/GpxUgxnwioE/why_fear_when_i_am_here.jpg

     


    Facebook Comments